Νέκταρ Αγαύης

Νέκταρ αγαύης, ακούγεται όλο και περισσότερο, συστήνεται από πολλούς ως ένα γλυκαντικό φυσικής προέλευσης το οποίο θα μπορούσε να αντικαταστήσει την απλή ζάχαρη καθώς εκτός από την γλυκιά του γεύση έχει και πολλά οφέλη για την υγεία μας.Ας δούμε λοιπόν τι είναι η αγαύη και τι το νέκταρ αυτής.

Το φυτό της αγαύης καλλιεργείται κυρίως στη Νότια Αμερική και το χρησιμοποιούν για την παραγωγή της Τεκίλας. Κόβοντας τα φύλλα του φυτού και συμπιέζοντας τα εξάγουν ένα ζαχαρούχο υγρό το οποίο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη αλλά και φρουκτάνες οι οποίες συνδέονται με ευεργετικά αποτελέσματα όσον αφορά τον μεταβολισμό της ινσουλίνης. Κατά την επεξεργασία που χρειάζεται όμως ώστε να παραχθεί το σιρόπι ή νέκταρ αγαύης, οι φρουκτάνες διασπώνται σε φρουκτόζη ( με τη βοήθεια του βρασμού ή και ενζύμων).

Ένα κουταλάκι του γλυκού αγαύη μας δίνει 21 θερμίδες και μικρή ποσότητα βιταμινών A, C, E, K, B6 ενώ η λευκή ζάχαρη μας δίνει 16 θερμίδες και καθόλου θρεπτικά συστατικά.

Επίσης το σιρόπι αγαύης λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε φρουκτόζη(85%) έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη ( δεν αυξάνει απότομα το σάκχαρο) συγκριτικά με την απλή ζάχαρη ( περιέχει 1 μόριο γλυκόζης και 1 μόριο φρουκτόζης).

Θεωρητικά και μέχρι εδώ θα μου πείτε, οκ διαλέγω την αγαύη, εδώ όμως θα έρθω να σας πω κάποια πράγματα σχετικά με την επίδραση της φρουκτόζης στον μεταβολισμό σε βάθος χρόνου. Παρά το γεγονός ότι η φρουκτόζη δεν αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα βραχυχρόνια, μπορεί να συμβάλει στην αντίσταση στην ινσουλίνη όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες αυξάνοντας έντονα τον κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου και διαβήτη τύπου 2, αυτό συμβαίνει γιατί ενώ τη γλυκόζη μπορούν να τη μεταβολίσουν όλα τα όργανα του σώματος, φρουκτόζη μπορεί να μεταβολίσει μόνο το ήπαρ, επομένως όταν το υπερφορτώνουμε με μεγάλες ποσότητες αρχίζει να τη μετατρέπει σε λίπος, με αποτέλεσμα την αύξηση της LDL χοληστερόλης και συσσώρευση του λίπους της κοιλιάς.

Επομένως μπορούμε για ακόμη μια φορά να συμπεράνουμε ότι το μέτρο είναι το μαγικό κλειδί που πρέπει όλοι μας να έχουμε ώστε να προάγουμε την υγεία μας !

P.S: Το γεγονός ότι τα φρούτα περιέχουν φρουκτόζη δεν θα πρέπει να σας τρομάξει και να σταματήσετε την κατανάλωση αυτών, ισχύει και εδώ ότι και πριν, δηλαδή «παν μέτρον άριστον»..