Μελομακάρονο ή κουραμπιές;

Μελομακάρονο ή κουραμπιές;;; μια ερώτηση που θα κάνουμε συχνά τις επόμενες μέρες, καθώς τα δυο αυτά γλυκίσματα θα μας «απασχολήσουν» μέχρι και τις πρώτες μέρες του νέου έτους…
Ας δούμε λίγο τη σύσταση τους, τις θερμίδες που θα μας δώσουν, και αν μπορούμε τελικά να ενδώσουμε σε αυτές τις γλυκές απολαύσεις που έχουν τη τιμητική τέτοια εποχή κάθε χρόνο.
Το μελομακάρονο αποτελεί μια από τις πιο υγιεινές επιλογές της περιόδου αυτής, καθώς παρασκευάζονται από μέλι και ελαιόλαδο. Βέβαια τα τελευταία χρόνια μας έχουν κατακλίσει μελομακάρονα με σοκολάτα γάλακτος, κουβερτούρα, λευκή σοκολάτα και ποιος ξέρει τι άλλο θα σκεφτούνε οι φίλοι μας οι ζαχαροπλάστες τα επόμενα χρόνια! Να ξέρουμε ότι η σοκολάτα που έχουν, θα μας δώσει κατά μέσο όρο 50 θερμίδες επιπλέον, και καλό θα ήταν να προτιμήσουμε την κουβερτούρα καθώς εκτός από θερμίδες θα πάρουμε και τα αντιοξειδωτικά από το κακάο.
Πόσες θερμίδες μας δίνουν; Περίπου στις 190 θερμίδες και 8 γρ λιπαρά
Το «αντίπαλο δέος», ο αγαπημένος κουραμπιές παρασκευάζεται με φρέσκο βούτυρο και αρκετή ζάχαρη ( μη ξεχνάμε και την άχνη που τον στολίζει!)
Οι θερμίδες που θα μας προσφέρει είναι 240, και περίπου 9,2 γρ λιπαρά, τα οποία όμως είναι κορεσμένα ( λόγω του βουτύρου), δηλαδή θεωρούνται επιβλαβή για τον οργανισμό και κυρίως για το καρδιαγγειακό μας σύστημα.
Ας μιλήσουμε όμως και για άλλα γλυκά των Χριστουγέννων, όπως για παράδειγμα για τις δίπλες, οι οποίες αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι τηγανίζονται( κατά προτίμηση σε ελαιόλαδο), περιέχουν ελαιόλαδο, ζάχαρη και αυγά!
Μια δίπλα ( 45γρ) έχει περίπου 170 θερμίδες και 4,5 γρ λιπαρά
Μαρόν γλασέ, ένα κατεξοχήν χειμωνιάτικο γλυκό, με καταγωγή από την Ιταλία και τη Νότια Γαλλία, αποτελείται από κάστανα και σιρόπι. Δεν περιέχει λιπαρά πέρα από τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που έχει το κάστανο ( ευεργετικά για τον οργανισμό)και ένα κομμάτι μας δίνει περίπου 75 θερμίδες. Επίσης, μας τροφοδοτεί με σύνθετους υδατάνθρακες, φυτική ίνα και μια μικρή αλλά υψηλής βιολογικής αξίας ποσότητα πρωτεΐνης.
Να μη ξεχάσουμε τη Βασιλόπιτα, που για πολλούς αποτελεί το πρώτο γλυκό του νέου έτους. Υπάρχουν οι Βασιλόπιτες τύπου κέικ, οι οποίες αν και πολύ νόστιμες φτιάχνονται με περισσότερο βούτυρο και αυγά από την κλασσική Βασιλόπιτα τύπου τσουρέκι. Το καλό είναι ότι και οι δύο τύποι περιέχουν συνήθως αρκετά μυρωδικά ( πχ μαστίχα, οι τύπου τσουρέκι περιέχουν και μαχλέπι) τα οποία έχουν αντιοξειδωτική δράση!
Ένα κομμάτι Βασιλόπιτας τύπου κέικ (100γρ) θα μας δώσει 350 θερμίδες και 20 γρ λιπαρά, ενώ ένα κομμάτι Βασιλόπιτας τσουρέκι θα μας δώσει περίπου 250 θερμίδες και 7,5 γρ λιπαρά, οπότε μπορούμε να καταλάβουμε αμέσως ποια είναι καλύτερη επιλογή!
Από ότι βλέπουμε οι επιλογές είναι πολλές και σίγουρα όχι απαγορευτικές. Καλό θα είναι να δώσουμε στον εαυτό μας τη δυνατότητα να τις γευτεί ώστε να μη δημιουργούνται απωθημένα, αλλά με ένα μέτρο(πχ ένα γλύκισμα μικρού μεγέθους την ημέρα αν η εναλλακτική πρόταση ένα γλύκισμα ανά δύο μέρες σας φαίνεται υπερβολική), ώστε να μη χρειαστεί ο πρώτος στόχος που θα θέσουμε τη νέα χρονιά να είναι η απώλεια βάρους, αλλά αντ αυτού να είναι η συνέχιση ενός υγιεινού τρόπου διατροφής!